» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

 


 

منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

«برادر من تویی»

پدیدآور: داوود امیریان

ناشر: کتابستان معرفت

تعداد صفحات: ۲۱۰

دریای بی‌پایانی هستی که هر کس به اندازه وسعش از وجود با برکتت بهره می‌گیرد. از شجاعتت و غیرتت هر چه بگوییم کم است. ای بزرگ‌مرد وفادار و ای پناه کودکان، برادر و ای ...

«برادر من تویی» زندگی‌نامه داستانیِ جذاب و خواندنی از کودکی حضرت عباس تا واقعه کربلا و شهادتش در روز عاشورا است. نویسنده با تکیه بر منابع تاریخی با قلمی روان و نثری زیبا، زوایای گوناگونی از زندگی و زمانه این مرد بزرگ را در قالب داستانی خواندنی روایت می‌کند.

عباس‌بن علی‌بن ابی‌طالب، مشهور به ابوالفضل، پنجمین پسر امام علی علیه السلام و ام‌البنین است. او در واقعه‌ کربلا، جانش را برای رساندن آب به کودکان از دست داد.

این کتاب شما را در کوچه‌های کوفه برای کمک به یتیمان و نیازمندان، با او همراه می‌کند تا زمانی که در رکاب حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نشان وفاداری و معرفت را برمی‌گزیند. سالیان سال است که نام او با القاب شجاعت و جوان‌مردی و پهلوانی همراه است. زندگی او قصه‌ای است شنیدنی که هربار تازه‌تر و هر زمان جلوه‌ای درخشان‌تر دارد.


 

منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

«رفتم به باغ»

پدیدآور: افسانه شعبان‌نژاد

ناشر: لوپه‌تو؛ دوره ۹ جلدی

آموزش خردسالان و تقویت استعداد آنان نیازمند ابزاری ساده، جذاب و تأثیرگذار مانند کتاب است. در مجموعه «رفتم به باغ» انتقالِ مفاهیم ساده، با زبان کودکانه، آهنگین و با تصاویری زیبا همراه است.

این مجموعه در ۹ جلد حاوی مطالب آموزشی و قابل درک برای کودکان است که برخی از رفتارهای آنان نظیر: نحوه زندگی، غذاخوردن و ... را در قالب داستانی بیان می‌کند.

«رفتم به باغ انار» داستان مارِ گرسنه‌ای است که به دنبال خوردن گنجشک‌ها است که کلاغ مانع کارش می‌شود.

«رفتم به باغ انگور»، «رفتم به باغ پسته»، «رفتم به باغ پرتقال» و... از دیگر عناوین این مجموعه خواندنی است.


 

منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

مجموعه «عادت‌های خوب»

پدیدآورنده: علی باباجانی

مترجم: سمیه عواطف رستمی

ناشر: جامعه‌القران‌الکریم؛ دوره ۵ جلدی

آموزش به شیوه غیرمستقیم، بهترین شیوه برای آموزش و پرورش کودکان است. نویسنده در این مجموعه می‌کوشد تا با کمک تصاویر رنگی، جذاب و گویا، یادگیری مفاهیم را برای کودکان آسان کند. بهره‌گیری از تصاویر، رنگ‌های جذاب و استفاده اندک از کلمات از ویژگی‌های شاخص این مجموعه به شمار می‌رود.

داستان‌های این کتاب که مناسب خردسالان است، با خلق شخصیت دوست‌داشتنی مموشی، به فهم بهتر، ایجاد عادت‌ها و رفتارهای خوب در کودکان کمک شایان توجهی می‌کند.

عناوین مجموعه شامل «شکم مموشی یخچال شده»، «آی کلاه مموشی پَر در آوردی؟کوشی؟»، «مموشی نازنازی می‌ره به مسواک بازی»، «اول نقاشی، لبخندبزن مموشی» است. 


 

منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

«نجیب»

پدیدآور: محمدجواد جزینی

ناشر: انتشارات سوره مهر

تعداد صفحات: ۳۶

کتاب «نجیب» مجموعه‌ای است از هفت داستان کوتاه که هر کدام به قلم نویسنده‌ای متفاوت نگاشته شده است. در تمام داستان‌ها، با اتفاقاتی ساده، روحیات بسیجی و دلنشین جوانان رزمنده در جبهه به خوبی نمایان است. بعضی از روایت‌ها برای گروه سنی نوجوان از جذابیت‌های بیش‌تری برخوردار است. ترسیم گوشه‌هایی از صحنه‌های جنگ و حجم اندک کتاب از ویژگی‌های شاخص کتاب به‌شمار می‌رود و همین امر موجب افزایش علاقمندی مخاطب کودک و نوجوان به مطالعه آن شده است.

عنوان کتاب «نجیب» برگرفته از خاطره کوتاهی درباره شهید نجیب چرابه، از فرماندهان لشکر ۲۷ «محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآل)» است که در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

«فصل گلابی»، «کوچک من»، «سرلشکر عراقی»، «یک شب خودمانی»، «چوب بی‌صدا»، «کپه لرزان» و «نجیب» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهد.



 

منابع طرح کتاب‌خوان ماه ویژه آخرین ماه سال ۱۴۰۰ معرفی شد

«همنشین گل‌ها باش، پنج حدیث از امام سجاد علیه‌السلام»

پدیدآور: سیدمحمد مهاجرانی

ناشر: نشر جمال؛ دوره ۱۴ جلدی

آشنایی با چهارده معصوم علیهم‌السلام که بهترین و کامل‌ترین الگوی ما هستند از طریق مطالعه زندگی و روایات و احادیثی که از آنان به یادگار مانده، میّسر است.

در مجموعه «همنشین گل‌ها باش» رفتارهای زیبا، سخنان شنیدنی از معصومین گرد آمده است؛ از هزاران حدیث، هفتاد سخن انتخاب شده که با دو بیت شعر، قصه کوتاه و پنج حدیث از هر معصوم روایت می‌شود. این کتاب جلد ششم از مجموعه ۱۴ جلدی است که پنج حدیث از امام سجاد علیه‌السلام را با زبان شیرین شعر و قصه بیان می‌کند.

در این مجموعه موضوعاتی انتخاب شده که هر یک از ما از دوران کودکی تا بزرگسالی بارها با آن مواجه می‌شویم. در واقع هر یک از این سخنان، نوعی آموزش مهارت زندگی است. روایت‌های نورانی از امامان در موضوعاتی هم‌چون همنشینی با خوبان، غیبت ‌نکردن، اسراف، سپاس‌گزاری و... با زبان شیرین قصه و شعر و با تصاویر مرتبط و گویا برای بچه‌ها بیان شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : یک شنبه 7 فروردين 1401 | 12:23 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.